28 اردیبهشت 1403

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران تایر


مجمع عمومی عادی سالانه ایران تایر برگزار شد/عملکرد «پتایر» فراتر از انتظار 
مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت تولیدی ایران تایر منتهی به سال مالی ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۶۸ درصد سهامداران در محل سالن همایش‌ هتل المپیک تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی  شرکت تولیدی ایران تایر، در این جلسه که مورخ ۲۸ تیر ۱۴۰۲ برگزار شد، ابوالقاسم محسنی نماینده بنیاد مستضعفان به عنوان رئیس مجمع، علی پرتوی نماینده شرکت مادرتخصصی انرژی گستر سینا و امین اسلامی فارسانی نماینده شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران به عنوان ناظران مجمع و حجت سرهنگی معاون مالی و اقتصادی ایران تایر نیز به عنوان دبیر جلسه معرفی شدند.
همچنین در این جلسه حمید بدرلو به عنوان نماینده سازمان بورس و اوراق و محمد عزیزی نماینده موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی حضور داشتند.
در ابتدای این جلسه، جناب آقای دکتر سرهنگی دبیر مجمع عمومی ایران تایر، به قرائت گزارش عملکرد هیئت مدیره در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ پرداخت. 
وی با اشاره به آمار کل تولید صنعت تایر در پنج سال اخیر و سهم ایران تایر از تولید هر محصول گفت: سهم لاستیک سواری ۶٨درصد، لاستیک وانتی ۶درصد، لاستیک باری و اتوبوسی ١٩درصد، کشاورزیِ سنگین ۶ رصد و راه‌سازی و صنعتی نیز یک درصد از سبد محصولات شرکت است. ضمن آنکه در سطح کشور طی ۵ سال گذشته، سهم لاسیتک رادیال نسبت به لاستیک بایاس افزایش پیدا کرده‌ است.
بر اساس آمارهای ارائه شده، ایران تایر در حال حاضر ١٠ درصد از بازار لاستیک داخلی را در اختیار دارد که رتبه چهارم بین تولیدکنندگان لاستیک کشور از نظر در اختیار داشتن سهم بازار محسوب می‌شود. 
معاون مالی و اقتصادی ایران تایر ادامه داد: شرکت در سال گذشته در رادیال سیمی از نظر مقداری نسبت به سال ١۴٠٠، رشد ١١درصدی داشته است. 
همچنین ایشان اشاره به مقدار فروش محصولات ایران تایر در ۶ سال اخیر اظهار داشت: فروش محصولات شرکت از ۱۹ هزار و ۲۱۷ تن در سال ۹۶ به ۲۷ هزار و ۷۶۴ تن در سال گذشته افزایش یافته است. 
وی در ادامه به طرح توسعه و انتقال شرکت ایران تایر پرداخت و گفت: شرایط آب و هوایی مهدیشهر و زیرساخت‌های مناسب نظیر پست برق و وجود قنات آب در این ناحیه و نزدیکی به تهران به عنوان مرکز پخش و فروش ما را نسبت به اجرای پروژه در این ناحیه متقاعد کرده‌ است.
به گفته دکتر سرهنگی فاز اول پروژه مهدیشهر تا پایان سال ١۴٠۴ به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون ۳۳ درصد پیشرفت داشته است. همچنین در قالب فاز اول، واحد بنبوری تا پایان سال ١۴٠٢ به بهره‌برداری می‌رسد تا ضمن نیاز کارخانه تهران، نیاز سایر تایرسازان را تامین کند.
همچنین در این گزارش، انعقاد تفاهم‌نامه با استانداری سمنان، کسب جواز تأسیس از سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت احداث کارخانه تایرسازی به ظرفیت ۶۰ هزار تن در سال، تهیه و ارائه گزارش توجیهی فاز اول پروژه به ظرفیت ۲۵ هزار تن در سال و تصویب اختصاص یک هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت طی سفر رئیس استانی رئیس جمهوری به استان سمنان از جمله اقدامات صورت گرفته در اجرای این پروژه عنوان شد. 
در ادامه مجمع عمومی عادی سالانه ایران تایر و پس از ارائه گزارش فعالیت هیئت مدیره، مهندس حمیدرضا عبدالملکی مدیرعامل ایران تایر به سوالات سهامداران در خصوص قیمت‌گذاری دستوری تایر، نرخ مواد اولیه، نرخ تسعیر ارز و ... پاسخ داد. 
سپس نماینده موسسه حسابرسی مفید راهبر، گزارش حسابرسی صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ شرکت ایران تایر را قرائت کرد که پس از بحث و بررسی و پاسخ به موارد مطروحه، به تصویب سهامداران حاضر در مجمع رسید.
در پایان این جلسه مجمع عمومی ضمن انتخاب موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های قانونی، ۵۰ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

مجمع-عمومی-عادی-سالیانه-شرکت-ایران-تایر

برچسب ها:

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران تایر

دیدگاه شما

لطفا صبر کنید

0 دیدگاه